Mental træning ved MindDog

Mental træning

Mental træning, coaching mm - ja flere ord for samme betydning, nemlig hjælp til selvudvikling, hvor du skal gøre arbejdet.

Ca. 20 % af din udvikling er fysisk træning med dig og/eller i samarbejde med din hund, mens de resterende ca. 80% er den mentale forberedelse (fra dit tankeflow, målopsætning, til beslutning om hvordan du vil træne (f.eks. med/uden klikker, shaping, ryk i snoren osv). mm).

”Personlig udvikling er i virkeligheden bare træning i at være den person, som du gerne vil være”
Rasmus Bagger

Hvor vil du gerne hen ?

For at vide hvor du vil hen, er du nødt til at vide, hvor du er lige nu.

Differencen imellem hvor du er nu, og der hvor du vil hen, er det du bagefter skal hjælpe dig selv med at mindske.

Hvis du ved, hvorfor du vil noget, og hvis dette hvorfor er vigtigt nok for dig, så kommer hvordan helt af sig selv, for så er det ikke længere et spørgsmål om, hvorvidt du lykkes, men er kun spørgsmål om, hvornår du lykkes!

Hvad kan du bruge mentaltræning til ?

Mentaltræning kan bruges i forhold til alle de mål du opsætter.

Mentaltræning er hjælp til at du kan leve i overensstemmelse med ønskerne om hvordan du skal leve dit liv. Dertil er det hjælp til at du får brugt dine talenter optimalt/udnyttet endnu mere.

Det er også at skabe sammenhæng mellem det du faktisk ønsker og så det du gør i praksis. Vi er gode til at tænke eller måske sige højt én ting, mens vi udfører noget helt andet.


Mentaltræning gør, at du:

  • får større overblik og overskud
  • bliver en dygtigere hundefører/partner og des lignende
  • afstresser hurtigere
  • kontrollerer nervøsiteten
  • får bedre resultater i pressede situationer
  • forøger evnen til at fokusere
  • forbedre kommunikationen med omverdenen
  • forøger motivationen for det du har gang i
  • får styr på følelser og temperament
  • samt meget mere

Efter en mentaltræning vil du være fyldt med energi, motivation, målrettethed, selvtillid og selvværd

Pris og betalingsbetingelser

Se venligst siden om priser og betingelser.

Vaner

Den primitive del af hjernen styrer handlingerne også, når du er under pres.

Hjernen falder tilbage på vante handlinger og dykker derned ned i dit ubevidste lag, som faktisk styrer det meste af vores hverdag. Tag f.eks. det at tage et glas vand; her tænker vi ikke over at holde om glasset, holde det under vandhanen, tænde vandet og slukke, når der ikke er plads til mere. Det kører bare helt automatisk.

Under pres hindrer hjernen dig i at tænke logisk, skabe kreative løsninger, og i at udføre det du ved du kan.

Dette kan du gøre noget ved !

Hvordan ?

Mentaltræningstimer kan vi lave på forskellig vis, hvoraf en mulighed er at vi sidder sammen os to og arbejder.

En anden mulighed er at vi gør det i forbindelse med, at du træner din hund eller hest, så vi både kigger på det træningstekniske med dig og dit dyr samt arbejder med den mentale del hos dig.

Det største udbytte får du ved at vælge et forløb.

Velkommen til mentaltræning hos MindDog!
Stacks Image 8470